Mormor,mor,børnebørn,have,sommer,kolonihave

Vi er dig og mig

Et landsdækkende fællesskab

Kolonihaveforbundet er dig og mig, vores naboer i haverne og de frivillige i bestyrelserne. Vi er et landsdækkende fællesskab af 400 haveforeninger, der repræsenterer knap 40.000 kolonihaver.

Vi arbejder dagligt for at sikre vores medlemmers vilkår, skabe de bedste rammer for haveforeningerne og sikre det gode, grønne haveliv.
Igennem alle årene har vi haft et godt samarbejde og tæt kontakt til både politikere, embedsmænd og presse. Det giver os mulighed for at varetage vores medlemmers interesser samt at påvirke lovgivningsprocessen.

Med over 100 års erfaring og med størstedelen af landets kolonihaver organiseret under os, er vi en markant stemme på kolonihaveområdet. Dit kontingentbidrag er med til at sikre bevarelsen af kolonihaver, så også kommende generationer kan opleve den livsglæde, der er forbundet med at have kolonihave og adgang til natur og fællesskab.

Læs også: Resultater af vores arbejde.

Fakta

• Der findes 62.000 kolonihaver i Danmark. Knap 40.000 af dem er medlem af Kolonihaveforbundet.
  • Kolonihaveforbundet er en non-profit interesseorganisation uden kommercielle interesser
  • Kolonihaveforbundet har indgået aftale med kommune/jordejer om at videreudleje jorden til priser under markedslejen. På den måde sikrer forbundet, at kolonihaver kan tilbydes alle borgere på tværs af socioøkonomiske skel.
Vores historie
Den danske kolonihavebevægelse

Sådan startede vi

Vores historie

Det får du for dit kontingent

Her kan du få overblik over, hvilke kontingentbetalte services og tilvalgsydelser vi tilbyder bestyrelser og medlemmer. Læs samtidig om, hvordan dit kontingent beskytter kolonihavekonceptet.

Vurderingsfunktionen
Læs mere om VUU